top of page
pracovní pohovor

OTÁZKY A ODPOVĚDI 

  1. Jak dlouhá je čekací doba pro přijetí do Domova Penzion?
    Čekací doba je různá, přibližně 1 rok. Každá žádost je posuzována individuálně. Přihlížíme nejen k době podání žádosti, ale hlavně k aktuálnosti, potřebnosti a míře soběstačnosti seniora. Vzhledem k tomu, že CSSM je zařízení města Mělníka, mají přednost žadatelé z našeho regionu.

     

  2. Mám zájem o jednolůžkový pokoj, je možné se zapsat na seznam čekatelů o jednolůžkový pokoj?
    Na Domově Penzion se nacházejí garsoniéry, které se využívají pro manželské páry, či dvoupokojové byty. Na dvoupokojových bytech má každý uživatel k dispozici svůj jednolůžkový pokoj a se sousedem sdílí pouze sociální zařízení. Na Domově Penzion je tedy většina pokojů jednolůžkových.
     

  3. Chceme nastoupit společně s manželem/manželkou, sám/sama zahájit službu nechci. Je to možné?
    Na Domově Penzion se nacházejí garsoniéry, které je možné využít pro manželské páry. Pokud je garsoniéra k dispozici, je možné zahájit službu obou manželů současně. Je ale nezbytně nutné, aby oba manželé splňovali podmínky přijetí. Tzn., že oba zájemci o službu mají sníženou soběstačnost a závislost na druhé osobě v takové míře, že pobyt v domácím prostředí již není nadále možný.
     

  4. Je nutné mít schválený příspěvek na péči před zahájením služby?
    O příspěvek na péči od úřadu práce může Centrum sociálních služeb Mělník zažádat až po zahájení služby, pokud je soběstačnost uživatele snížena v takové míře, že již není možný pobyt v domácím prostředí. Nicméně doporučujeme zažádat již v domácím prostředí.
     

  5. Příspěvek na péči se započítává do úhrady za služby?
    Příspěvek na péči podle zák. 108/2006 Sb., náleží poskytovateli, v tomto případě CSSM a do úhrady za služby se nezapočítává.
     

  6. Je možné přijet osobně na návštěvu popřípadě na prohlídku Domova Penzion?
    Ano, po předchozí domluvě s příslušnou sociální pracovnicí. Vítáme osobní kontakt, je to nejlepší způsob, jak se seznámit s prostředím a poznat pracovníky, se kterými budete popřípadě jednat o přijetí do Domova Penzion.
     

  7. Může uživatel Domova Penzion odjet k rodině na návštěvu nebo víkend?
    Ano, je to možné. Je potřeba alespoň 1 den předem toto oznámit sociální pracovnici nebo zdravotní sestře a sdělit datum a čas odjezdu a plánovaný návrat z důvodu zajištění stravy a léků.
     

  8.  „Nezvládáme péči o maminku, přejeme si ji umístit do domova seniorů, ale ona s tím nesouhlasí. Péči ale potřebuje, jak máme postupovat?“
    Pokud si senior nepřeje zahájit pobytovou sociální službu, je jeho přání vyhověno. Rodinní příslušníci nemohou v tomto směru rozhodovat za seniora za žádných okolností. Pokud senior potřebuje péči, kterou nejste schopni zajistit svépomocí, doporučujeme vám zkontaktovat terénní pečovatelskou službu CSSM, která je schopna zajistit péči o seniora v domácím prostředí.
     

  9. „Maminka v domácím prostředí tráví všechen čas na lůžku, nic nedělá, necvičí chůzi, nemá zájem o žádné aktivity. Přejeme si, abyste ji „donutili“ k aktivitě, na Vás dá.“
    Přestože v Domově Penzion máme širokou nabídku skupinových i individuálních aktivit, jsme schopni s pečujícím personálem a masérkami zajistit nácviky chůze, cvičení na lůžku a další aktivity, vždy je pro nás prioritou přání seniora. Tzn., že pokud se senior vyjádří, že si nepřeje účastnit se aktivity, nepřeje si návštěvy aktivizační pracovnice nebo si nepřeje nacvičovat chůzi apod., je jeho přání vyhověno. Snažíme se seniory pozitivně namotivovat k aktivitě, a snažíme se ho zapojit do společenského života v CSSM, ale nikdy nikoho nenutíme k činnosti, kterou si sám nepřeje.
     

  10. Mohou si uživatelé vzít na pokoj např. vlastní lednici, televizi apod.?
    Ano. Pokoj je možné vybavit vlastním nábytkem, doplňky a dekoracemi. Možnosti jsou dány dispozicemi konkrétního pokoje a přáním uživatele. Podmínkou však je, aby byl dostatek prostoru pro zajištění pohybu pracovníků, kteří poskytují péči. Ve dvoulůžkovém pokoji nesmí nábytek a doplňky omezovat spolubydlícího.
     

  11. ​Jaká má uživatel v Domově Penzion práva a povinnosti, kde a kdy je o nich informován?
    Příchodem do našeho domova nejsou omezena žádná základní lidská práva a svobody (právo na osobní rozhodování, na možnost volby, na svobodu pohybu, projevu…). Pravidla jsou popsána zejména v Domácím řádu a dalších vnitřních předpisech organizace. Uživatel se s nimi může včas a v klidu seznámit. Před zahájením poskytování služby je s uživatelem sepsán v rámci sociálního šetření individuální plán, který zahrnuje rozsah budoucí poskytované péče s ohledem na žadatelovy zvyklosti, přání a potřeby. Každému uživateli je přidělen klíčový pracovník, který ho provází pobytem v Domově Penzion. Tento pracovník je důvěrníkem uživatele a je schopen reagovat na změny jeho potřeb a přání.
     

  12. Jak probíhá den v Domově Penzion?
    V Domově Penzion není stanoven žádný jednotný „budíček“. Snídaně se podává od 8 hodin, a pokud senior nechce sejít do jídelny, potom je mu snídaně přinesena na pokoj a on se nasnídá, až sám vstane. Průběh dne je dále s uživateli plánován a vychází z jejich potřeb, přání a možností naší služby.
    Denních aktivit je celá řada, ale žádné nejsou povinné, záleží na individuální volbě seniora, zda se bude chtít účastnit aktivit jako např. – cvičení, trénování paměti, tvoření, promítání filmů,  koncertů, vystoupení dětí ze škol či školek, výletů, oslav narozenin, opékání buřtů, procházek po areálu, ale také duchovního programu. Svým zálibám a koníčkům se uživatelé mohou i nadále věnovat individuálně.
     

  13. Jaké další služby mohu využít? 
    Praní prádla a úklid pokoje jsou součástí měsíční úhrady za pobyt. Úklid je zajišťován denně, praní prádla 3x týdně, podle potřeby i častěji. Senioři mohou využít i další služby – pedikúru, kadeřnictví, Sendolino (dovoz/odvoz k lékaři, na nákup, na úřad).

Sledujte nás na sociálních sítích

  • Instagram
  • Facebook
  • Youtube

Centrum sociálních služeb Mělník | Fügnerova 3523, 276 01 Mělník | tel.: +420 315 630 040

© 2024 CSSM

bottom of page