top of page
pracovní pohovor

OTÁZKY A ODPOVĚDI 

  1. Jak dlouhá je čekací doba pro přijetí do Domova Ludmila?
    Průměrná čekací doba je zhruba 1 rok, ale je to orientační doba. Každá žádost je posuzována individuálně. Přihlížíme k datu podání žádosti, ale i akutnosti, potřebnosti a míře soběstačnosti seniora.
     

  2. Jaký je rozdíl mezi domovem pro seniory a domovem se zvláštním režimem?
    Domov pro seniory je určen seniorům, které nemohou z důvodu snížené soběstačnosti a nepříznivé sociální situace žít ve svém domácím prostředí. Domov se zvláštním režimem je určený pro osoby od 55 – ti let, které mají sníženou soběstačnost z důvodu onemocnění Alzheimerovy choroby, nebo jinými typy demencí a jejichž situace potřebuje pravidelnou péči druhé osoby.
     

  3. Příspěvek na péči se započítává do úhrady za služby?
    Ne, nezapočítá. Příspěvek na péči  podle zák. 108/2006 Sb., náleží poskytovateli pomoci. Pokud senior pobírá příspěvek na péči v domácím prostředí, příspěvek je určen na zajištěné potřebné péče. Dnem zahájení pobytové sociální služby bude náležet příspěvek na péči zařízení, kde je potřebná péče seniorovi poskytována.

     

  4. U jakého lékaře bude uživatel zaregistrován po přijetí do Domova Vážka?
    Uživatel má možnost požádat o registraci u praktického lékaře CSSM nebo využít speciální ambulantní služby psychiatra, který má ordinaci též v areálu CSSM. Uživatel má právo být i nadále v registraci u svého původního praktického lékaře s tím, že veškeré zajišťování receptů na léky, jejich vyzvedávání, zajišťování převozu a doprovodu uživatele k lékaři vykonává rodina uživatele. 

     

  5. Je možné přijet osobně na návštěvu popřípadě i na prohlídku Domova Ludmila?
    Ano,  nejvhodnější způsob je sjednat si osobní schůzku s konkrétní sociální pracovnicí, která Vás provede zařízením, sdělí důležité informace a zodpoví případné dotazy.

     

  6. Jsou návštěvy v Domově Ludmila nějak časově omezené?
    Navštěvovat svoje blízké můžete po celý týden po dobu otevření budovy CSSM, a to od 7:00 do 19:00. Pokud je návštěva žádána mimo tuto dobu, musí být předem oznámena zdravotní sestře ve službě. Návštěvy se nahlašují na recepci z důvodu zajištění bezpečnosti uživatel CSSM. Podporujeme společné setkávání našich uživatel s rodinnými příslušníky, proto je možné se účastnit společných aktivit.

     

  7.  Může uživatel Domova Ludmila odjet k rodině na návštěvu nebo víkend?
    Ano, samozřejmě je to možné. Je potřeba alespoň 1 den předem toto oznámit sociální pracovnici nebo zdravotní setře a sdělit datum a čas odjezdu a plánovaný návrat z důvodu zajištění stravy a léků.

     

  8. Mohou si uživatelé vzít na pokoj např. vlastní lednici, televizi apod.?
    Všechny pokoje jsou vybaveny nábytkem. Pokoj si můžete dovybavit TV, lednicí, různými doplňky, fotografiemi a dekoracemi. Možnosti jsou dány dispozicemi konkrétního pokoje a přáním seniora. Podmínkou však je, aby byl dostatek prostoru pro zajištění pohybu pracovníků, kteří poskytují péči. Ve dvoulůžkovém pokoji nesmí nábytek a doplňky omezovat spolubydlícího.

     

  9. Jaká má uživatel v Domově Ludmila práva a povinnosti, kde a kdy je o nich informován?
    Příchodem do domova nejsou omezena základní lidská práva a svobody (právo na osobní rozhodování, na možnost volby, projevu…). Pravidla jsou popsána zejména v Domácím řádu a dalších vnitřních předpisech organizace. Senior a rodinní příslušníci se s nimi mohou včas a v klidu seznámit. Každému seniorovi je přidělen klíčový pracovník, který ho provází pobytem v Domově Ludmila. Tento pracovník je důvěrníkem seniora a je schopen reagovat na změny jeho potřeb a přání.

     

  10. „Nezvládáme péči o maminku, přejeme si ji umístit do domova seniorů, ale ona s tím nesouhlasí. Péči ale potřebuje, jak máme postupovat?“
    Pokud si senior nepřeje zahájit pobytovou sociální službu, je jeho přání vyhověno. Rodinní příslušníci nemohou v tomto směru rozhodovat za seniora. Pokud senior potřebuje péči, kterou nejste schopni zajistit svépomocí, doporučujeme vám zkontaktovat terénní pečovatelskou službu CSSM, která je schopna zajistit péči o seniora v domácím prostředí.

     

  11. Jak probíhá den v Domově Ludmila?
    V Domově Ludmila není stanoven žádný jednotný „budíček“. Snídaně se podává od 8 hodin. Pokud senior nechce jít do jídelny, potom je mu snídaně přinesena na pokoj a on se nasnídá, až sám vstane. Průběh dne je dále s uživateli plánován a vychází z jejich potřeb, přání a možností naší služby. Denních aktivit je celá řada, ale žádné nejsou povinné, záleží na individuální volbě seniora, zda se bude chtít účastnit aktivit jako např. – cvičení, trénování paměti, tvoření, promítání filmů,  koncertů, vystoupení dětí ze škol či školek, výletů, oslav narozenin, opékání buřtů, procházek po areálu, ale také duchovního programu. Svým zálibám a koníčkům se uživatelé mohou i nadále věnovat individuálně.

     

  12. Jaké další služby mohou klienti využívat?
    Veškeré péče o domácnost, jako je praní prádla a úklid pokoje je součástí měsíční úhrady za pobyt. Úklid je zajišťován denně, praní prádla 5x týdně, podle potřeby i častěji. Senioři mohou využít i další služby, k dispozici mají pedikúru a služby kadeřnictví.

Sledujte nás na sociálních sítích

  • Instagram
  • Facebook
  • Youtube

Centrum sociálních služeb Mělník | Fügnerova 3523, 276 01 Mělník | tel.: +420 315 630 040

© 2024 CSSM

bottom of page