
JEDNÁNÍ SE ZÁJEMCEM
Postup zájemce o zahájení poskytování sociální služby
Jednání se zájemcem o službu je zpravidla prvním krokem k navázání dobrého vztahu a budoucí spolupráce mezi zájemcem a poskytovatelem sociální služby. Důkladná znalost potřeb uživatele, která je základem pro poskytnutí dostatečného množství informací vede k vzájemné důvěře. Následnou etapou je pak zpravidla uzavření smlouvy.
Jak si podat žádost?
Žádost si můžete vyzvednout osobně u sociální pracovnice, na recepci CSSM nebo je k dispozici ke stažení na webových stánkách zařízení. K „Žádosti o poskytování soc. pobytové služby“ je dále zapotřebí dokument „Vyjádření lékaře o zdravotním stavu žadatele o poskytování soc. služby“ a „Lékařský posudek“. Tyto dva dokumenty však dokládá zájemce o službu až před zahájením pobytové sociální služby (po aktualizaci žádosti a sociálním šetření).
Žádost o poskytování sociální služby s vlastnoručním podpisem žadatele nebo zákonného zástupce žadatele lze zaslat poštou, emailem nebo donést osobně.
Žádost je předána kompetentní sociální pracovnici, která telefonicky kontaktuje kontaktní osobu uvedenou na žádosti, aby zjistila základní informace o žadateli a domluvila termín sociálního šetření.
Sociální šetření
Vyjednávání o službě probíhá při sociálním šetření, jehož obsahem je seznámení se zájemcem o službu, představení Domova, zjištění rozsahu budoucí poskytované péče s ohledem na zvyklosti a zdravotní stav zájemce, zodpovězení jeho otázek a nabídka osobní návštěvy Domova.
Zájemce si může přizvat k jednání blízkou osobu. Kontaktní osoba je informována vždy, jedná-li se o žadatele s problémy v komunikaci. Jedná-li se o zájemce, který má opatrovníka, je zároveň vedeno jednání s opatrovníkem.