
JEDNÁNÍ SE ZÁJEMCEM
Jednání se zájemcem o službu je zpravidla prvním krokem k navázání dobrého vztahu a budoucí spolupráce mezi zájemcem a poskytovatelem sociální služby, důvěře.
Kdo se jednání účastní?
Jednání se zájemcem v jeho domácím prostředí se na jedné straně zúčastní sociální pracovník (vedoucí), případně další zaměstnanec poskytovatele. Na druhé straně se účastní jednání vždy zájemce o službu, případně jeho opatrovník nebo blízká osoba. Tato osoba blízká je velmi důležitá zejména tehdy, pokud jsou rozhodovací schopnosti zájemce o službu objektivně sníženy nebo je zájemce např. smyslově postižen (porucha zraku, sluchu), nebo má obavy z jednání s cizí osobou, kterou pouští do svého soukromí.
Jak si o službu požádat?
Sociální pracovník poskytne při prvním kontaktu se zájemcem o službu základní informace o fungování služby a zodpoví dotazy. V případě trvajícího zájmu o zavedení pečovatelské služby si se zájemcem domluví schůzku v jeho domácím prostředí. Jen výjimečně se jednání a následné sepsání „Žádosti o poskytování terénní pečovatelské služby“ uskuteční jinde než v domácím prostředí zájemce. Bývá to zejména v případě, kdy je zájemce hospitalizován a je nutné služby dohodnout před jeho propuštěním do domácího ošetřování.
Vyjednávání o službě
Zájemci jsou sděleny všechny potřebné informace k realizaci služby. Je dále seznámen s podmínkami úhrady za poskytnuté služby, s pravidly stanovenými poskytovatelem pro poskytování služby a s provozem pečovatelské služby. Jsou mu rovněž ponechány i písemné podklady.
